Procedurer for rekruttering (U13-U19)

Procedurer for spillerrekruttering i Næsby Boldklub U13-U19.

I Næsby Boldklub vil vi gerne satse på egenudviklede spillere, men som licensklub oplever vi tit interesse fra spillere fra andre klubber, ligesom vi også selv bruger ressourcer på at scoute potentielle spillere.

En spiller/forældre kontakter Næsby Boldklub

Vi oplever ofte at spillere kontakter os med henblik på at komme til prøvetræning eller skifte klub. Når dette sker følger vi følgende procedure:

1. Vi spørger ind til hvilken klub spilleren kommer fra - og om vedkommende stadigvæk er indmeldt.
  2. Den rekrutteringsansvarlige gør spiller/forældre opmærksom på, at vi kontakter spillerens nuværende klub og informerer dem om henvendelsen.
  3. Vi aftaler et møde med spiller og forældre, hvor der aftales en konkret prøveperiode med en evaluering til slut.
  4. Spilleren får en ærlig vurdering i forhold til hans muligheder i Næsby Boldklub, hvorefter prøveperioden slutter. Spilleren kan enten skifte klub, blive i egen klub eller komme i et forløb over en halvsæson.

Næsby Boldklub kontakter en klub angående en konkret spiller

Har Næsby Boldklub scoutet en spændende spiller fra en anden klub, og efter en grundig analyse/overvejelse fundet frem til at vi gerne vil tilbyde denne spiller et klubskifte, følger vi følgende procedure:

1. Den rekrutteringsansvarlige i Næsby Boldklub kontakter spillerens nuværende skriftligt eller ved telefonisk henvendelse til klubbens talentchef/ungdomsformand.
  2. Spillerens nuværende klub har dermed 48 timer til at reagere på henvendelsen inden at Næsby Boldklub kontakter spillerens forældre.
  3. Der aftales et indledende møde med spilleren samt dennes forældre, hvor de præsenteres for klubbens setup og en plan for en prøveperiode. Dette giver spilleren mulighed for at prøve, at være i Næsby Boldklub inden at han tager stilling til et eventuelt klubskifte.
  4. I tilfælde af at den nytilkomne spiller fortryder eller ikke finder sig til rette i Næsby Boldklub efter klubskiftet, sikrer vi, at spillerens forhenværende klub bliver kontaktet og spilleren bliver henvist dertil.

Interne retningslinjer i forhold til kontakt med spillere/forældre fra andre klubber

Følgende retningslinjer gør sig gældende i Næsby Boldklub:

1. Det er KUN den rekrutteringsansvarlige, der har kontakt med spillere/forældre fra andre klubber samt klubberne.
  2. Det er ikke tilladt at benytte sociale medier til at kontakte spillere.
  3. Får en træner en henvendelse fra en spiller/forældre fra en anden klub, sender træneren henvendelsen videre til klubbens rekrutteringsansvarlige.
  4. Spillere under U13 kontaktes ikke.