Næsby Boldklub stadig nr. 2 på Fyn i den nye licensrangering fra DBU

12. maj 2020 kl. 16:38
DBU har givet 2 stjerner og rangeret talentafdelingen i Næsby Boldklub som nummer to på Fyn og nummer 26 i hele Danmark.

Næsby Boldklub har fået tildelt to stjerner af fem mulige og en samlet bedømmelse på 34,33 ud af maksimalt 100.

Det er en vigtig placering i licenssystemet for Næsby Boldklub; Rangeringen gælder for 2020/2021-sæsonen, og betyder, at Næsby Boldklub også i næste sæson har et hold i de næstbedste landsdækkende ungdomsrækker, U19- og U17-division.

Der bedømmes efter syv forskellige kategorier: Strategi - Organisation, Struktur og HR – Holdudvikling – Uddannelse og Individuel udvikling – Rekruttering og scouting – Faciliteter og Produktivitet.

Talentchef, Joachim Schødts, glæder sig over at klubben fortsætter som 2-stjernet licensklub, men han understreger, at der er meget arbejde, der venter forude.

”Vi er altid glade og stolte over vores licensstatus, men vi stiller os ikke tilfredse, for vi skal være endnu dygtigere. Vi har en ambition om, at vi skal være blandt de 20 bedste klubber i Danmark, og der er stadig nogle områder, hvor vi kan forbedre os de næste år. Vi skal fortsat arbejde hårdt og målrettet for at komme helt derop, hvor vi gerne vil være.”

Formand Poul Jørgensen glæder sig ligeledes over, alt det store arbejde, der bliver lagt i talentafdelingen.

– ”Vi har nogle meget kompetente trænere og ledere i vores talentafdeling, og de knokler hver dag for, at klubben hele tiden udvikler sig. Vi er meget stolte og tilfredse over, at vi igen er blevet rangeret som nummer to på Fyn og er blandt de allerdygtigste i Danmark til at udvikle fodboldspillere.” siger Poul Jørgensen.

Se den fulde liste over licensklubber til sæsonen 2020/2021 her: http://dbu.dk/nyheder/2020/maj/fc-nordsjaelland-skriver-historie-og-scorer-topkarakter/