Næsby Boldklub kan åbne igen med corona-regler

08. maj 2020 kl. 12:25
Bolden ruller snart igen på Stærehusvej

Vi har ventet længe – men nu er der grønt lys for, at vi så småt kan komme igang igen. Det glæder vi os til – også selv om tingene ikke er, som de plejer.

Vi gør opmærksom på, at Næsby Boldklub og dens faciliteter stadig er lukket, indtil klubben officielt har fået godkendelse af DBU og Odense Kommune til at genåbne.

Vi påtænker at begynde med træning i klubben fra mandag den 18. maj.

Der vil uden tvivl være flere aktiviteter i klubben, der givetvis ikke kan gennemføres som normalt.

Den årgangsansvarlige vil indenfor kort tid sende oplysninger over, hvordan træningen for lige præcis dit eller dit barns hold kommer til at foregå.

Selvom vi går igang nu – og det glæder vi os til – så er vi nødt til at tage vores forholdsregler for at kunne leve op til krav og anbefalinger fra de danske myndigheder.

Forsamlingsforbuddet gælder eksempelvis fortsat, og derfor må træningsgrupperne, inklusive trænere og ledere, ikke være på mere end 10 personer. Vi kan derfor have behov for en forælder eller to, der vil være behjælpelig med træningen på enkelte hold og årgange, for at vi kan få tingene til at hænge sammen. I praksis betyder det jo, at vi har flere hold på anlægget, end vi plejer.

Der er alene åbnet for træninger – ikke for turnerings- eller træningskampe mod andre klubber. Hvis det sker, sørger vi naturligvis for at holde Jer opdateret.

Klubhuset er lukket indtil videre, så al omklædning og bad foregår hjemme hos den enkelte.

Det er vores håb, at alle ledere, trænere, andre frivillige, spillere og forældre hjælper hinanden med at falde så godt tilrette som overhovedet muligt i de vilkår, vi det næste stykke kan dyrke vores idræt under.

Vi er glade for, at vi nu er kommet så vidt, at vi snart kan åbne igen – så vi finder tilbage vi til en mere normal hverdag.

VI HAR SAVNET JER - OG VI GLÆDER OS TIL AT VI SAMMEN FÅR BOLDEN TIL AT RULLE