Næsby Køreskole er ny partner i talentafdelingen

28. maj 2020 kl. 16:42
Næsby Køreskole og Næsby Boldklub indgår samarbejde og styrker spillernes hverdag som fodboldspiller i klubben

Vi er glade for at kunne byde Næsby Køreskole velkommen som ny partner i talentafdelingen.

I en travl og krævende hverdag for Næsby Boldklubs fodboldspillere kræver det stor disciplin og struktur, for at man kan spille fodbold 4-6 gange om ugen, samtidig med at man har tid til uddannelse, familie, venner og fx at tage et kørekort.

Når klubbens spillere, både på drenge- og pigesiden, fremover når alderen, hvor de kan tage kørerkort, har vi igennem samarbejdet med Næsby Køreskole nu gjort det lettere og billigere at tage kørekort.

Fremover vil Næsby Køreskole, udover at støtte klubbens talentafdeling, tilbyde teori- og køreundervisning for klubbens spillere hhv. i og fra Næsby Boldklub, ligeså snart træningen er færdig i tæt samarbejde med klubben til gavn for spillerne.

Hos Næsby Køreskole er der stort fokus på, at der skal være tid og plads til den enkelte og den læreproces, det er at tage kørekort. Der er mange regler og love at holde styr på, og derfor er teoriundervisningen hos Næsby Køreskole i små hold, som følges ad, hvor der er plads til spørgsmål, og hvor der bliver fulgt op på den enkeltes eventuelle udfordringer.

Køreskolen i Næsby har eksisteret siden 2010 og tilbyder kørekort til bil og kan desuden hjælpe med førstehjælp, rutine-køretimer, generhvervelse af kørekort, kontrollerende køreprøver og vejledende helbredskontrol.

Talentchef, Joachim Schødts, glæder sig over samarbejdet med Næsby Køreskole:

”Samarbejdet med Næsby Køreskole betyder bl.a., at vores spillere ikke behøves at stresse over dét at tage kørekort, samtidig med at de spiller fodbold i Næsby Boldklub. Vi ønsker at gøre spillernes hverdag nemmere, og dét er muligt med denne aftale.”

Han tilføjer;

”For især vores ældste ungdomsspillere i U17 og U19 kræver det meget stor disciplin og struktur i hverdagen for at kunne træne på så højt et niveau samtidig med ens uddannelse, familieliv og venner. Nu kan spillerne i klubben tage Deres teori- og kørelektioner i og fra klubben, ligeså snart træningen er færdig.”

Link til Næsby Køreskoles hjemmeside: http://naesbykoereskole.dk