Næsby Boldklub indgår samarbejde med Refiner for at styrke talentudviklingen

28. juni 2021 kl. 11:37
Refiner Sleeves implementeres på klubbens U13-U15 1. hold fra den kommende sæson, for at øge fokus på spillernes individuelle udviklingsmål og sikre arbejdet med det på banen.

Næsby Boldklub og Refiner har indgået et samarbejde, hvor et helt nyt værktøj, Refiner Sleeves, implementeres på klubbens U13-U15 1. hold fra den kommende sæson, for at øge fokus på spillernes individuelle udviklingsmål og sikre arbejdet med det på banen.

Startuppen Refiner arbejder med at udvikle talenter, øge den mentale sundhed og mindske medlemsfald i fodbold. Refiner har udviklet et koncept, der er med til at skabe mere struktur og sætte fokus på ungdomsspilleres individuelle udvikling.

Talentchef i Næsby Boldklub, Joachim Schødts, udtaler:

”Vi er rigtig glade for og stolte af samarbejdet med Refiner omkring Deres Sleeves, som vi har store forventninger til, kan være med til at synliggøre og fastholde spillernes fokus på Deres individuelle udviklingsmål endnu mere ude på banen.” og fortsætter:

”Vi har i forvejen to årlige individuelle samtaler med spillerne, hvor de sammen med trænerne planlægger og aftaler en spillerudviklingsplan med egne fokusområder. Vi har Individuel træning med fast fokus på dette én gang om ugen på alle alderstrin fra U13-U19 i vores ugeplan og individuelle trænere ansat i både U13-U15 og U17-U19, men vi har ønsket at øge spillernes bevidsthed og fokus på Deres egne udviklingsmål endnu mere ude på banerne og dét tror vi kan ske med Refiner Sleevesne.”

I Næsby Boldklub har man i U13-U15 udelukkende fokus på curriculum, altså os selv og vores læringsmål, og ikke modstanderen. Første år implementeres Sleevesne på U13-U15, men det er planen at også de ældste ungdomshold i U17-U19 skal arbejde med værktøjet.

”Nu går vi i gang med Mellemskolen (U13-U15), men hvis det som forventeligt bliver en succes, er det helt klart ambitionen at vores ældste ungdomsspillere i U17-U19 også skal arbejde med Sleevesne. Vi stræber hele tiden efter at skabe så udviklingsorienterede rammer for spillerne som muligt, og med Refiner, kan vi i endnu højere grad få spillerne med som medspillere i dette” udtaler Joachim Schødts.

Læs mere om Refiner og Deres produkter her: https://refiner.dk