Så ruller bolden igen i Næsby Boldklub

18. maj 2020 kl. 11:40

Vi har ventet længe og nu er tiden endelig kommet til at spille fodbold igen, om end med de begrænsninger der er udstykket.

Alle vores trænere og ledere er sat ind i hvordan træningen skal foregå, således vi overholder de retningslinjer der er kommet fra såvel kommune, DBU og sundhedsmyndighederne. Trænerne er ligeledes informeret om træningstider og baneplan, de informerer egne hold om disse.

Træningen bliver ikke helt som vores drenge og piger har været vant til, før corona-epidemien satte os på pause. Vi håber dermed på alles forståelse for, at tingene lige skal i gang og at alle vil gøre en ekstra indsats for, at resten af denne halvsæson, bliver så god som muligt.

Nedenfor er en beskrivelse at de retningslinjer I som spillere skal opfylde i forbindelse med vores træning.

God træningslyst 😊

Næsby Boldklub.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Retningslinjer til medlemmer og forældre ang. ”Corona-træning” i Næsby Boldklub.

Før træning

• Sundhedsmyndighedernes anbefalinger følges.
  • Hvis du har symptomer på Covid19-sygdommen eller bor sammen med eller har været i kontakt med en person, som er testet positiv, kan man ikke deltage i træningen.
  • Der er ingen træning hvis du er i en af risikogrupperne uden myndighedsgodkendelse.
  • Du skal møde omklædt til tiden (ikke før) og gå direkte til din træningsgruppe.
  • Hvis du bliver kørt til træning, skal dine forældre skal sætte dig af i det opmærkede område på parkeringspladsen. VIGTIGT – Forældre må ikke opholde sig på klubbens område under træningen.
  • Det er kun din trænere, der har adgang til boldrum og som skal alene tage bolde og kegler ud.
  • Du kommer til, at træne i en gruppe på maksimum 10 personer inklusive trænere, og du skal blive i denne gruppe under hele træningen.
  • Du skal medbringe din egen drikke og den skal være fyldt hjemmefra og må ikke deles med andre.
  • Både du og dine holdkammerater skal vaske hænder/spritter hænder af både før og efter træning. Tag gerne din egen sprit med.

Under træning

• Du skal så vidt mulig holde afstand til dine holdkammerater og trænere, under hele træningen og ved samlinger. Dog må du gerne i selve træningen gå i nærkamp, lave skulderskub osv.
  • Det er kun dine trænere, der må flytte kegler og mål.
  • Du må gerne heade til bolden, tæmme den med brystet og tage den op i hænderne – dog skal dette begrænses mest muligt.
  • Målmændene, skal bruge sin EGNE handsker, som skal være vasket af før træning.
  • Du skal blive i din egen gruppe hele træningen og må ikke blande dig med de andre grupper.

Efter træning

• Så snart træningen er slut, skal du tage hjem igen. Du må ikke blive i på klubbens areal.
  • Din træner skal vaske alle rekvisitter og bolde af med vand og sæbe.
  • Hvis du får symptomer på sygdom og får konstateret COVID-19, skal du eller dine forældre straks orientere klubben om dette.