Tidligere Næsby-talent skifter til Brøndby IF

26. juli 2023 kl. 19:16
TIDLIGERE NÆSBY TALENT, JACOB RASMUSSEN SKIFTER TIL BRØNDBY IF 🙌🏻💙⚽️
Brøndby har hentet den tidligere Næsbydreng, Jacob Rasmussen hjem til Danmark på en 4-årige aftale. Jacob blev købt i Fiorentina, som senest har lejet Jacob ud til de to hollandske klubber, Vitesse og efterfølgende Feyenoord.
Jacob fik sin fodboldopdragelse i Næsby Boldklub indtil han skiftede som u17spiller til vores samarbejdsklub OB. Jacobs udvikling forsatte i OB, hvilket medførte en naturlig interesse fra klubber ude i Europa, hvor Schalke 04 blev hans næste klub. I Schalke spillede han på klubbens u19 hold, hvor det også blev til et tysk mesterskab.
Han har ligeledes repræsenteret Danmark i 21 u-landskampe, hvor det er blevet til et enkelt mål.
På trods af hans unge alder på 26år, har Jacob opnået, to norske mesterskaber, et pokalmesterskab og to gange Supercup-vinder med Rosenborg BK. I hans til i Holland blev det til et mesterskab med Feyenoord. Ligeledes har han også flere Europæiske kampe på sit CV, med deltagelse i både Champions og Europa League.
Jacobs tidligere træner René Lindharth, som nu er head of coaching i klubben, glæder sig til at følge Jacob i Danmark og udtaler:
”Jeg er ikke i tvivl om, at Brøndby for glæde af Jacob. Ud over hans ro på bolden og evnen til at læse spillet, så er han en dejlig og imødekommende person. Jacob var fantastisk for kulturen, rummelig og en rigtig god holdkammerat der forstod at inkludere alle i truppen. Han havde et enormt overskud, hvilket han delte ud af og dermed sikrede at alle følte sig velkommen og betydningsfulde i truppen. Disse egenskaber besidder han endnu, har jeg lade mig fortælle fra tidligere holdkammerater i hans professionelle karriere”.
Vi glæder os rigtig meget til at følge Jacob og ønsker ham alt det bedste i Brøndby 👏🏻🟡🔵