Sportsklasser

Næsby Boldklub har igennem Odense Kommune mulighed for at give udvalgte spillere i 1. holdstrupperne en plads i Eliteidrætsklasserne på enten Hjalleseskolen eller Provstegårdskolen.

Som elev i en Eliteidrætsklasse får du som fodboldspiller bedre muligheder for at forfølge dine drømme om en plads i eliten.

Hvis du som spiller i Næsby Boldklub gerne vil søge om optagelse i en Eliteidrætsklasse skal du kontakte en af vores uddannelsesvejledere for at høre nærmere omkring mulighederne.

Du skal tilkendegive overfor klubben senest d. 1. februar, at du ønsker at søge om optagelse i en Eliteidrætsklasse. Så vil Næsby Boldklub behandle din anmodning senest d. 14. februar.

Man kan søge om optagelse til Elitesportsklasserne HER

Hav dette klar når du sammen med din mor eller far (eller anden myndig værge) udfylder din ansøgning til en Sportsklasse

• NEM-ID fra din mor eller far
  • Udtalelse på fil fra din nuværende skole og en sportslig udtagelse på fil fra Næsby Boldklub – skal vedhæftes din ansøgning

Når du har udfyldt din ansøgning, sendes der en kvittering til den digitale postkasse hos den, der er logget ind med NEM-ID.

Oplysninger du bliver bedt om:

• Oplysninger om dig
  • Optagelsesønsker
  • Oplysninger om idrætsgren
  • Udtalelser fra:
    • Nuværende skole
    • Nuværende klub (Næsby Boldklub)
    • Evt. specialforbund
  • Oplysninger om dine forældre (da du er under 18)
  • Samtykkeerklæringer

Det sker der, når du har søgt

Efter ansøgningsfristen den 1. marts bliver din ansøgning behandlet i Optagelsesudvalget, som består af Hjalleseskolen, Provstegårdskolen og Odense Kommune, Fritid og Folkeoplysning.

Optagelsesudvalget kan evt. indhente supplerende oplysninger hos dig eller hos os i Næsby Boldklub.

Hvis der er flere ansøgere end der er pladser til i Sportsklasserne, kan du evt. blive indkaldt til prøvetræning/optagelsestræning og evt. også en optagelsessamtale.

Omkring 1. april vil du modtage svar på din ansøgning – dette svar sendes til den digitale postkasse, som er tilknyttet den person, som er logget ind med NEM-ID