I Næsby Boldklub går bredde og elite hånd i hånd

02. juli 2021 kl. 10:00

Næsby Boldklub har igennem længere tid kæmpet med en presset økonomi og deraf haft strategiske overvejelser omkring den fremtidige retning. Vi har i klubben satset hårdt på eliten for at følge udviklingen på højeste niveau i dansk fodbold, hvilket har resulteret i flotte placeringer i DBU’s licenssystem. Nu er tiden kommet til, at vi igen sætter et dobbelt strategisk fokus på det, som er Næsby Boldklubs DNA, nemlig at bredde og elite går hånd i hånd. Næsby Boldklub skal være en attraktiv klub for alle, uanset om man er dreng eller pige, meget ambitiøs eller primært kommer for fællesskabet og sammenholdet.

Dette betyder også, at vi i klubben er blevet enige med Talentchef og Head of Coaching, Joachim Schødts, om at stoppe samarbejdet.

”Joachim blev ansat til at udvikle vores licens-setup, den sportslige retning og strukturere en hverdag i en eliteafdeling. Det job har han til fulde udført, og Næsbys eliteafdeling hviler i dag på et trygt fundament. Vi står nu over for en anden opgave, og da Joachim fortsat ønsker primært at arbejde med eliten, er timingen rigtig for et skifte.”, udtaler formand Poul Jørgensen

Det er på en og samme tid et nødvendigt, men også lidt vemodigt farvel til en rigtig Næsby-mand. Et farvel, der forhåbentlig i fremtiden bliver til et gensyn.

”Jeg har været glad for de seneste to år i Næsby Boldklub, hvor jeg har forsøgt at sætte et elitært og struktureret præg på min hjerteklub. Det synes jeg vi i fællesskab er lykkedes med på trods af en presset økonomi og hård konkurrence fra andre elitemiljøer. Jeg ønsker Næsby Boldklub og alle dens medlemmer og medarbejdere al held og lykke i fremtiden, og glæder mig til fortsat at komme på Stærehusvej – nu blot som tilskuer.” slutter Joachim Schødts.

For yderligere information henvises til:

Bestyrelsesformand Poul Jørgensen  - 20 85 08 92 / Poul.joergensen@naesbyboldklub.dk

Bestyrelsesmedlem Mikkel Bo Mikkelsen  - 29 90 86 72 / mikkel@naesbyboldklub.dk