Glædelig jul fra Næsby Boldklub

18. december 2020 kl. 10:48
Sikken et år, det bliver helt sikkert bedre i 2021 – med renoveret kunstgræsbane og udvidelse af klubhuset.

Det er skrevet og læst så mange gange i løbet af året, at Corona har været særdeles udfordrende for foreningslivet og sportsklubberne rundt omkring i hele landet. Sådan har det også været for Næsby Boldklub. Igen må vi takke de ansatte, trænere, specialfunktioner og de mange, frivillige, som på hver deres måde har ydet en helt ekstraordinær indsats for at hjælpe klubben gennem denne første del af tiden med Corona.

Det betyder også, at vi som klub – lige som alle andre foreninger og klubber i hele landet – forventer at følgerne af Corona kommer til at trække lange spor. Tja, man kan vel næsten forvente senfølger. Det har vi arbejdet med igennem længere tid, så vi er godt rustet og står sammen om at komme igennem den næste tid.

Samtidig glæder vi os også over, at nogle af de større og strategiske indsatser og projekter, som vi har arbejdet på sideløbende nu i regi af vores Vision 2025, bliver realiseret i 2021.

Ny kunstgræs i 2021

Først og fremmest tegner det meget positivt for en renovering af vores kunstgræsbane i 2021 gennem den kommende Velfærdspulje fra Odense Kommune. Næsby Boldklubs kunstgræsbane blev anlagt som en af de første i Odense Kommune i 2006, og den har været en kæmpe succes og er blevet brugt til et utal af aktiviteter både i regi af Næsby Boldklub, men også af andre herunder de lokale skoler.

Banen bliver i dag brugt hver eneste dag året rundt, men den er slidt. Så derfor har vi gennem de sidste år været i tæt dialog med Odense Kommune om en løsning, og vi er nu meget glade for at Odense Kommune gennem det nylige budgetforlig har afsat midler til kunstgræsbaner i hele byen og over en årrække. Det er godt for os alle i Odense. De endelige beslutninger i Odense Kommune er ikke taget endnu, men vi tror og håber på, at vores kunstgræsbane bliver udskiftet som en af de første i 2021.

Fodbold er i dag en helårssport og med de mange aktive i Næsby Boldklub, så er der behov for træningsfaciliteter hver dag året rundt. Med en ny kunstgræsbane kan vi som klub fastholde den høje kvalitet, som vi er kendt for – det er til glæde og gavn for såvel breddefodbolden som i vores talentarbejde.

Da banen blev etableret, var vi stolte over at kunne være med til at skubbe faciliteterne i en ny retning. Derfor er vi også fortalere for, at en ny kunstgræsbane bliver anlagt klimabevist og ud fra bæredygtige hensyn til bl.a. fyld og dræn.

Klubhuset udvides i 2021

Vi har i bestyrelsen i flere år arbejdet strategisk på den fortsatte udvikling af Næsby Boldklub. Næsby Boldklub er en helt særlig størrelse, som både arbejder for flere fællesskaber i bydelen, breddefodbold og talentudvikling. Det er der sådan set ikke noget nyt – det er vores DNA og den måde vi har arbejdet på i mange år. Derfor har vi også arbejdet på en væsentlig opgradering af vores faciliteter, så de understøtter den udvikling vi gerne vil for klubben, Næsby og Odense. Derfor forventer vi, at udvidelsen af vores klubhus realiseres i 2021. I daglig tale kalder vi udvidelsen for ’Kridthuset’ – og det kommer til at indeholde mange attraktive muligheder for både piger og drenge, unge som ældre. Vores styrke- og fitnessfaciliteter bliver kraftigt forbedret – ligesom der etableres nye omklædningsrum. Derudover etablerer vi et egentligt værested for børn og unge, hvor der er mulighed for at være sammen, spille spil eller lave lektier.

Så derfor ser vi spændende og gode muligheder for vores klub i 2021. Inden da har vi, som alle andre foreninger, store udfordringer i forbindelse med Corona-situationen. Vi har været helt overvældede over den støtte og opbakning i 2020, som vi har oplevet blandt medlemmer, sponsorer, frivillige og selvfølgelig trænere og medarbejdere. Vi får brug for jeres opbakning en tid endnu, men der er lys, og vi er optimistiske, når vi ønsker jer alle en glædelig jul og et rigtigt godt nytår – forhåbentlig kan vi snart ses på banerne igen. Indtil da pas godt på hinanden.