Næsby Boldklub tager forholdsregler i forhold til coronavirus

06. marts 2020 kl. 08:52

Torsdag har Divisionsforeningen meddelt, at coronavirus har ramt 3F Superligaen og fodbolddanmark, da flere personer hos Lyngby Boldklub og Brøndby IF er sendt i hjemmekarantæne grundet mistanke om potentiel smitte af den tidligere Brøndby-spiller Thomas Kahlenberg, afstedkommet til superligakampen mellem de to klubber.

En U12-spiller fra Næsby Boldklub der under Thomas Kahlenbergs besøg på Brøndby Stadion har været i direkte fysisk kontakt, med Thomas Kahlenberg er ligeledes sendt i hjemmekarantæne.

Ingen er konstateret smittet på nuværende tidspunkt.

Næsby Boldklub har valgt, på Divisionsforeningens anbefaling, at tage en række forbehold den næste tid, ligesom der længere nede i denne artikel vil fremgå anbefalinger til folk der påtænker at overvære fodboldkampe og træninger i nær fremtid.

Vi anbefaler, at tilskuere ikke møder op til nogen fodboldkampe eller træninger, såfremt de har været i risikoområder eller været i kontakt med smittede personer. Har du spørgsmål omkring COVID-19, kan du her finde svar på diverse spørgsmål.

Herunder er den kommende tids forbehold samt Sundhedsstyrelsens generelle hygiejneråd:

• Vask hænder ofte og hyppigt med sæbe og vand, brug evt. håndsprit
  • Nys og host i ærme eller albuebøjning
  • Ved arbejde med direkte kontakt med sekreter opfordres til brug af engangshandsker
  • Undgå kontakt med personer, der har symptomer på forkølelse og/eller luftvejsinfektion
  • Mød ikke op til fodboldkampe og træninger, hvis du har befundet dig i risikoområder og/eller været i kontakt med smittede personer
  • Spillere og medarbejdere i klubben vil undgå fysisk kontakt med andre end kampenes aktører. Dette indebærer altså ingen highfives eller håndtryk til andre.

- Vi bliver løbende orienteret om situationen af Divisionsforeningen og følger selvfølgelig anbefalingerne fra sundhedsmyndighederne.