Skærpede Corona-regler i Næsby Boldklub

11. september 2020 kl. 10:53

Med baggrund i de nye restriktioner for Odense og andre byer, indføres der også en række skærpede tiltag i Næsby Boldklub.

Cafeteriet

Det nye forsamlingsforbud på 50 personer gør, at der for nuværende kun må opholde sig dette antal personer i cafeteriet/VIP’en.

Alle skal ligeledes spritte deres hænder af inden man går ind i cafeteriet.

Sygdom

Alle spillere/trænere eller andre der kommer i klubben, skal holde sig hjemme hvis vedkommende føler sig det mindste syg.

Såfremt en træner mener, at spillere virker syge er de således i deres gode ret til, at sende spilleren hjem igen.

HUSK alle skal tage ansvar og passe på hinanden.

Forholdsregler ved en smittet spiller

Klubben skal straks informeres herom.

Har man en spiller som er testet positiv for COVID-19 er der to scenarier:

• Personen har ikke haft symptomer og betragtes som smittefarlig fra 2 dage før testen er taget til 7 dage efter den er taget.
  • Person har haft symptomer fra d. XX/XX og betragtes som smittefarlig fra 48 timer før symptomdebut til 48 timer efter symptom ophør.

Personer som har været i nærkontakt med en person der er testet positiv, skal gå i selvisolation og testes to gange for COVID-19.

• Første test skal foretages tidligst 4 dage efter sidste kontakt med den smittede.
  • Anden test foretages tidligst 6 dage efter sidste kontakt med den smittede. Påvises første test negativ må isolationen ophøre. Man skal dog være opmærksom på symptomer op til 14 dage efter kontakten.

Hvad er nærkontakt:

• At man bor sammen med en person, der har fået påvist ny coronavirus
  • At man haft direkte fysisk kontakt (kram, highfive etc.) med en person, der har fået påvist ny coronavirus
  • At man har haft direkte kontakt til smittefarlige sekreter fra en person, der har fået påvist ny coronavirus (f.eks. delt drikkedunk)
  • At man har haft tæt “ansigt-til-ansigt” kontakt inden for 1 meter i mere end 15 minutter (fx i samtale med personen) med en person, der har fået påvist ny coronavirus.

Derud over gælder alle tidligere regler stadig:

• Gå direkte til jeres træningsbane
  • Sprit hænder af før og efter træning
  • Benyt kun egen drikkedunk
  • Undgå unødvendig kontakt (highfives, kram etc.)

Husk, at det er alles ansvar og til alles bedste, at vi passer godt på hinanden.