Sofie Søderholm tilbage i den blå trøje

13. januar 2020 kl. 10:15

Sofie Søderholm er tilbage i Næsby Boldklub

Efter et kort visit i naboklubben Odense Q, hvor Sofie har kunnet samle lidt ligaerfaring, er hun nu tilbage i barndomsklubben Næsby Boldklub.

Sofie fik allerede divisionsdebut i Næsby, som 2. års U18 og var blandt andet også med til at vinde 1. divisionsfinalen imod Herlufsholm i 2018. Derefter trak ambitionen om Kvindeligaen hende en tur over Odinsbroen, til Odense Q. Fællesskabet i Næsby og en drøm om at spille Kvindeliga i ”hendes” klub, hvor også lillebror spiller U19-division og far spiller på veteranholdet, har dog ført hende tilbage til der, hvor det hele startede.

Selv beskriver hun sit skifte således;

”I Næsby er der plads til både sportslige ambitioner og til at kunne udvikle sig som menneske ved siden af fodbolden – og så er der et mega godt fællesskab i hele seniortruppen. Derudover vil den nye træner også starte et nyt projekt med en anderledes spillestil. Det vil jeg gerne være en del af.”

I Næsby Boldklub er der også stor tilfredshed med Sofies hjemvenden;

”Det er med stor glæde, at vi kan præsentere Sofie i Næsby Boldklub. Udover at kunne bidrage på banen med hendes åbenlyse talent og kommer hun med et godt humør og en god indstilling, hvilket gør at hun socialt passer godt ind i vores fællesskab. Vi ser derfor også Sofie som en af bannerførerne for den næste generation, som skal være med til at spille Næsby i Kvindeligaen.” Udtaler Kvindechef Mikkel Bo Mikkelsen.

Yderligere info kan fås ved henvendelse til Mikkel Bo Mikkelsen på 29908672.