Unge Næsby-talenter gør sig bemærket hos DBU

27. februar 2020 kl. 14:14
9 spillere udtaget til hhv. future- og talentsamlinger

Talentsamling

DBU har netop udtaget spillere til deres talentcenter, der skal samles i Tommerup i starten af marts måned. DBU bruger disse samlinger til at spore sig ind på, hvilke spillere der har potentiale til at komme på ungdomslandsholdene, som starter ved U16.

Hertil kan vi i Næsby Boldklub med stolthed meddele, at hele 6 af vores spillere fra U13 samt 2 af vores spillere fra U14 er blevet udtaget. De udtagede spillere er følgende:

U13:

• Calle Mohr-Pedersen
  • Casper Risbjerg Andreasen
  • Marius Riis Rasmussen
  • Milan Leschly
  • Silas Degn
  • Victor Kruse

U14:

• Frederik Dyrup Jensen
  • Nikolai Veilbæk

Future-samling

Derudover kan vi også glædeligt meddele, at vores unge Næsby’er: Lauritz Dauerhøj, netop er hjemvendt efter DBU U15-Future Øst/vest samling d. 26. februar.

Future begrebet dækker over spillere, der grundet manglende vækstspurt kan være overmatchet i træning og til kampe. Det kan også være spillere, som DBU tidligere har noteret sig, og derfor ønsker at gense. Endelig kan der være tale om spillere, der pga. skader ikke har haft mulighed for at deltage på tidligere afviklede talentsamlinger.

Vi er som klub glade og stolte over disse udtagelser, da det endnu engang bekræfter os i, at talentudvikling er vejen frem. Der skal lyde et stort tillykke til drengene og et kæmpe skulderklap for deres vilje og hårde arbejde i træningen såvel som i kampene. Vi håber det vil give dem og ikke mindst deres holdkammerater, ekstra motivation til at fortsætte den gode udvikling, de er inde i.