U19-Divisionsholdet får ny Cheftræner fra sommer

09. januar 2020 kl. 13:44
Simon Ditlevsen skal stå i spidsen for U19-Divisionsholdet fra 2020/2021-sæsonen

Det er med stor glæde, at Næsby Boldklub kan offentliggøre, at klubben har ansat Simon Ditlevsen som klubbens nye Cheftræner for U19-Divsionsholdet fra sommer til den kommende 2020/2021-sæson.

Joachim Schødts, Talentansvarlig og nuværende Cheftræner for U19-Divisionsholdet i Næsby Boldklub, siger;
”Jeg har fulgt Simon fra hans tid som træner for OB’s årg. 2003 (U14) til de senere år, hvor han har trænet seniorhold og dygtiggjort sig som Assistenttræner for TPI’s herresenior i henholdsvis 2. Division og nu i Danmarksserien. Han har fået værdifuld erfaring som træner på et højt niveau, hvor han også i den sidste tid i efteråret 2018 fungerede som midlertidig Cheftræner for holdet. Jeg er stolt af og glad for, at det er lykkedes at lande en aftale med ham fra sommer.”

Joachim Schødts er pt. cheftræner for U19-Divisionsholdet og ansat i klubben i en kombineret fuldtidsstilling som både Talentchef og Cheftræner for U19-holdet. Han fortsætter i denne stilling indtil sommer.

Ifm. en kommende omstrukturering i talentafdelingen har klubben valgt at prioritere Talentchef-funktionen i højere grad, og Joachim Schødts fortsætter derfor i denne stilling på fuldtid til sommer. Dette gør vi som et led i en større plan og vision om at forbedre talentudviklingen i klubben.

Joachim Schødts siger;
”Vi ønsker som klub hele tiden at udvikle os og at blive bedre. Dette kræver ekstra ressourcer. Siden min ansættelse i klubben, tilbage i august 2019, har jeg været i dialog med klubbens bestyrelse omkring min dobbeltrolle som U19-Cheftræner og Talentchef.
Vi er i fællesskab kommet frem til, at jeg til sommer fortsætter mit arbejde som talentansvarlig og giver jobbet videre som U19-Cheftræner for divisionsholdet.
Hermed kan jeg 100 % koncentrere mig om at være Talentchef.”

Om ansættelsen som Næsby Boldklubs nye cheftræner for U19-Divisionsholdet siger Simon Ditlevsen;
”Jeg ser frem til de udfordringer, som venter i Næsby Boldklub og særligt de udfordringer og muligheder, som følger med i arbejdet med U19-årgangen. Klubbens og holdets potentiale er utroligt spændende, og jeg forventer af den grund, at jeg kan udvikle mig i disse rammer og ikke mindst være med til at styrke et i forvejen rigtigt stærkt set-up. Jeg er både glad og stolt over, at Næsby har valgt at kigge i min retning, og jeg er sikker på, at vi bliver et godt match.”

Han tilføjer;
”Jeg har valgt at takke ja til tilbuddet fra Næsby Boldklub, da jeg anser Cheftræner-rollen for U19-Divisionsholdet som et step i den rigtige retning for min trænerkarriere.
Derudover synes jeg, at U19-fodbold indeholder det bedste fra både ungdoms- og seniorverdenen, og netop overgangen mellem de to finder jeg enorm vigtig og spændende. Samspillet mellem resultater og udvikling er i min optik på sit højeste på netop denne årgang.”

Lidt om Simon:

• Simon er 26 år gammel
  • Læreruddannet med job i Korup Skoles heldagsafdeling
  • 11 års erfaring som fodboldtræner
  • Indehaver af DBU/UEFA A-licens

Vi glæder os til, at Simon bliver en del af klubben.