Opdaterede Corona-restriktioner i Næsby Boldklub

27. oktober 2020 kl. 13:06
Som følge af regeringens nye corona-restriktioner fra d. 26. oktober, vil vi her informere om betydningen ift. Næsby Boldklub, samt afvikling af træning og kampe.

Børne- og ungdomsfodbold.

Denne gruppe (unge defineret som 21år og derunder), er ikke ramt af de nye påbud og fortsætter dermed som hidtil. Maks. 50 personer per gruppe per bane. Til en bane hører også tilskuere, hvorfor vi henstiller til, at forældre og andre pårørende ikke befinder sig ved banerne i træningstid, da forsamlingsforbuddet på maks. 50 personer dermed hurtigt bliver overtrådt.

Tilskuer til kamp skal sidde ned og med en meters mellemrum.

Seniorfodbold

På breddeniveau er alle seniorkampe indtil videre udsat. Herre 2. division er dog undtaget og i skrivende stund afventer vi nærmere afklaring ift. Kvinde 1. division.

Ift. træning gælder forsamlingsforbuddet på 10 personer, såfremt der deltager personer der er fyldt 22 år. Det betyder i praksis, at så længe alle spillere er 21 år eller under, må der trænes i grupper af 50 personer. Er der bare én spiller der er 22 år eller over, skal der deles i to grupper, hvoraf den ene maksimalt må være på 10 personer.

Klubhuset

Klubhuset og cafeteriet er stadig åbent og kan benyttes. Fra torsdag d. 29/10 er der dog krav om, at alle som færdes i klubhus og cafeteriet skal bære mundbind, indtil man er siddende.

Ligeledes gælder afstandskravet og de forsamlingsrestriktioner der er skiltet med i klubben.

Omklædningsrum

Alle omklædningsrum er generelt lukket – dog undtaget efter morgentræning og ved kampe fra U12 og op efter. Hvilket betyder, at alle hjemme- og udehold skal være omklædte hjemmefra og heller ikke har adgang til omklædningsrum efter kamp.

Afstandsrestriktionerne gør også, at der er ekstra krav til det tilladte antal personer i omklædningsrummene. Derfor kan det forekomme, at vi heller ikke kan tilbyde omklædningsrum til flere hold i forbindelse med kampaktivitet. Dette vil blive meldt ud via de enkelte trænere.

Vi opfordrer alle til at tage hensyn og hjælpe os med, at vi som klub lever op til alle corona-restriktioner.

Med venlig hilsen,