Nedlukningen af dansk fodbold fortsætter

24. marts 2020 kl. 11:02
Den delvise nedlukning af det danske samfund fortsætter til og med den 13. april 2020.

Mandag eftermiddag meddelte statsminister Mette Frederiksen, at restriktionerne i det danske samfund forlænges til efter påske i et forsøg på at mindske spredningen af coronavirus i Danmark.

Derfor har DBU og DBU Bredde besluttet fortsat at aflyse alle fodboldaktiviteter i Danmark i perioden frem til og med den 13. april 2020.

"I fodbold-Danmark vil vi naturligvis gøre vores for, at færrest muligt bliver smittet af coronavirussen. Normalvis er rigtig mange mennesker i berøring med hinanden i fodboldens verden, men det kan vi ikke lige nu. Vi følger myndighedernes anbefalinger og bakker op, og aflyser derfor alle vores aktiviteter i denne tid" udtaler Bent Clausen, formand for DBU’s breddekomité og næstformand i DBU’s bestyrelse.

"I DBU Bredde aflyser alle seks lokalunioner alle fodboldkampe, stævner, kurser, seminarer, samt klubbesøg og andre arrangementer. Vi opfordrer selvfølgelig også alle vores klubber til at følge myndighedernes anbefalinger og regler. Vi er fuldt ud klar over, at forlængelsen af den nuværende nedlukningsperiode vil påvirke fodbolden og mange fodboldklubber negativt, men vi har den klare opfattelse, at vores samfundsmæssige ansvar vægter højest i denne situation" udtaler Lars Albæk, formand for DBU Bredde.

Udmeldinger om lokale forhold for eksempel om turneringer vil i de kommende dage være at finde på hver enkelt lokalunions hjemmeside.

Divisionsforeningen har desuden meldt ud, at de tre bedste række i Danmark er blevet suspenderet på ubestemt tid. Det gælder Superligaen, 1. division og 2. division.

Yderligere informationer
Du vil kunne se DBU's status og anbefalinger snarest muligt på www.dbu.dk og www.dbufyn.dk.

Myndighedernes retningslinjer opdateres løbende. Vi anbefaler derfor, at du til enhver tid følger med på deres hjemmesider, så du får de helt aktuelle anvisninger. Nyttige kilder er:

Samlet side fra myndighederne med alt, hvad du skal vide om corona: www.coronasmitte.dk
Den myndighedsfælles hotline er: 70200233
Sundhedsstyrelsen: www.sst.dk