Næsby Boldklub indfører kontraktfodbold

30. januar 2020 kl. 17:32

I takt med udviklingen i dansk divisionsfodbold, hvor flere og flere klubber arbejder for bedre og mere professionelle forhold, indfører Næsby Boldklub nu også kontraktfodbold.

Næsby Boldklub er en stolt og etableret divisionsklub, som udover på seniorsiden også igennem mange år har været og stadig er en renommeret og respekteret talentudviklingsklub på ungdomssiden med licens.

Med tilladelse til at skrive kontrakter kan klubben sikre kontinuitet og fastholde flere af klubbens dygtige talenter i længere perioder end tidligere. Hvis den rigtige mulighed byder sig, kan klubben desuden indgå lejeaftaler med spillere fra højere rangerede klubber i fx 1. Division og Superligaen, som gerne vil give sine talenter mulighed for at kunne videreudvikle sig og få erfaring på seniorniveau i ét af Danmarks bedste talentudviklingsmiljøer.

Sportschef i seniorafdelingen, Jonas Melchior, udtaler:

”Det er ambitionen, at vi skal i oprykningsspillet i 2. Division, hvilket skal opnås ved at fastholde klubbens strategi om at være en udviklingsklub. Vi skal løfte holdets niveau ved at videreudvikle de enkelte spillere. Tilladelsen til nu at skrive kontrakter gør os endnu mere attraktive som klub og vil være med til at løfte hele den sportslige sektor, så vi kan skabe et bedre fundament for klubbens strategi.”

I klubben har vi altid vægtet at udvikle vores egne talenter, så i forlængelse af ovenstående mulighed har vi valgt at rykke fem af vores dygtige U19-spillere op i 2. Divisionstruppen før tid.

"De har været markante for vores U19 Divisionshold i efteråret, og vi håber, de kan fortsætte den udvikling på seniorniveau. Det drejer sig om følgende spillere: Emil Larsen, Anton Mannerup Roll Madsen, Louis Sterobo, Karl Emil Birktoft og Rasmus Knudsen." siger sportschefen.