Jan Vindahl Hermann er ny Børneudviklingstræner i Næsby Boldklub

29. december 2020 kl. 08:02
Det er med stor glæde, at Næsby Boldklub kan offentliggøre, at klubben har ansat ildsjælen Jan Vindahl Hermann som klubbens nye Børneudviklingstræner i en halvtidsstilling fra februar 2021.

Jan Vindahl Hermann kommer til Næsby Boldklub fra en lignende stilling i Aarup BK, hvor han foruden at have siddet i bestyrelsen, dels har fungeret som børneansvarlig og dels også trænet flere hold i U5 til U11.

Han er siddende medlem af DBU Fyns Børneudvalg, og hans store engagement for børnefodbolden gav desuden i 2019 en nominering til Fyens Stiftstidendes ”Bland dig Pris”. I 2020 blev han udvalgt og hyldet som én af i alt 50 indstillede til DBU’s ”Hele Danmarks Frivillige”.

Næsby Boldklub har i det forgangne år været igang med en større plan og vision om at forbedre miljøet omkring vores børnefodbold - i takt med større krav internt og fra DBU til arbejdet med de yngste årgange.

Kasper Hald, som indtil nu har fungeret som Børneudviklingstræner, men som fra januar overgår til sin gamle rolle som U16 kampansvarlig/assistenttræner for klubbens U17 Divisionshold, har indtil nu gjort et fantastisk stykke arbejde med de mindste, og derfor ser klubbens Talentchef, Joachim Schødts, frem til, at Jan fortsætter arbejdet med de yngste årgange i det nye år.

Joachim Schødts, Talentchef i Næsby Boldklub, siger;

”Vi ønsker som klub hele tiden at udvikle os og blive bedre. Ansættelsen af Jan som klubbens nye Børneudviklingstræner skal være med til fortsat at styrke vores arbejde med de yngste årgange – årgange, der i det sidste års tid har været et øget fokus på, og som er meget essentielle for vores klub. Vi ønsker fremadrettet at skabe endnu bedre og trygge rammer og miljø omkring de yngste” og fortsætter ”i det nye år søsætter vi ’Fugleungerne’ for de 0-4-årige, og vi er allerede godt igang med at videreuddanne trænerne i Mikroskolen og Indskolingen - til gavn for spillerne, trænerne og klubben. Jan skal være med til fremover fortsat at styrke det i forvejen fantastiske arbejde, der foregår blandt de yngste i klubben.”

For Næsby Boldklub er det vigtigt, at det først og fremmest er sjovt at gå til fodbold - især i Mikroskolen og Indskolingen, hvor træningen mest skal have form af leg eller målrettet leg – med et teknisk fokus, og hvor spillerne skal udvikle de vigtige basale bevægelses- og tekniske færdigheder, der danner fundamentet for den videre udvikling.

Om den nye rolle som Børneudviklingstræner siger Jan Vindahl Hermann;

”Jeg ser med stor forventning frem til 1. februar, hvor jeg starter i Næsby Boldklub i stillingen som klubbens Børneudviklingstræner. Efter næsten fire år i Aarup Boldklub som børneansvarlig og træner for diverse børnehold bliver det vildt spændende at tage et skridt videre i min personlige udvikling og prøve kræfter med et mere professionelt setup, hvor kravene og forventningerne er større. Jeg glæder mig til samarbejdet med alle i og omkring klubben, og jeg håber og tror på, at jeg kan bidrage positivt til klubbens udvikling.”

Vi glæder os til, at Jan Vindahl Hermann for alvor kommer igang med sin nye rolle i klubben. Han forventes at starte op fra februar 2021, men vil allerede komme og hilse på i januar, hvis corona-situationen tillader det.

Nedenfor er listet nogle af de ansvarsområder og arbejdsopgaver, Jan Vindahl Hermann kommer til at arbejde med i sin nye rolle som Børneudviklingstræner i Næsby Boldklub:

• Trinleder med ansvar for U5-U12
  • Sikre et udviklingsmiljø i U5-U12, der er i overensstemmelse med DBU’s holdninger til børnefodbold
  • Ansvarlig for ’Fredagsfodboldskolen’ (U9-U12)
  • Ansvarlig for ’Fugleungerne’ (0-4 år)
  • Deltagelse i og lede ’Trænermøder’ (U10-U12)
  • Deltagelse i og lede ’Mikroskolemøder’ (U5-U9) og ’Indskolingsmøder’ (U10-U12)
  • Implementering af talentsektorens fodboldstrategi (spillestil- og principper) og curriculum for U5-U12
  • Intern uddannelse, supervision/sparring og evaluering af klubbens trænere i U5-U12
  • I samarbejde med holdtrænere i U5-U12 at sikre, der er sammenhæng i den daglige træning ift. klubbens årsperiodisering, curriculum, ugeplan, individuelle evalueringer, spillermøder, udviklingsplaner for de enkelte spillere mm.

Lidt om Jan:

• 39 år gammel
  • Gift med Vibeke og sammen har parret to (snart tre) børn
  • Bosat i Aarup
  • Revisoruddannet, men arbejder som projektleder i Vattenfall Vindkraft A/S udviklingsafdeling
  • Mange års erfaring med bestyrelsesarbejde
  • Mange års erfaring som træner, både indenfor håndbold og fodbold – primært med de mindste aldersgrupper
  • Medlem af DBU Fyns Børneudvalg
  • Indehaver af DBU/UEFA C-licens