Næsby Boldklub lancerer eFodbold

13. februar 2020 kl. 09:40

I takt med udviklingen og digitaliseringen af fodbold, hvor bl.a. DBU og flere klubber er begyndt at kigge mod den digitale verden, har Næsby Boldklub nu også valgt at lancere et nyt tilbud indenfor eFodbold.

eSport boomer frem og flere danske fodboldklubber er begyndt at se mulighederne ved at gå ind i den digitale verden. Med eFodbold som en del af foreningsregi, opstår nye måder at anskue, opleve og dyrke fodboldspillet på – samtidig med at den sociale dimension prioriteres højt. En analyse fra DBU og TSE Consulting viser, at børn og unge der spiller FIFA, tilegner sig en bedre forståelse for det taktiske perspektiv i fodbold, hvilket de kan drage nytte af på fodboldbanen. Derudover er det påvist, at børn og unge der spiller FIFA, i højere grad får lyst til at udfolde sig fysisk på en fodboldbane. Dette er netop noget Næsby Boldklub ser stor værdi i.

Tilbud

I Næsby Boldklub lancerer vi eFodbold i form af FIFA20 på PlayStation 4, hvortil et lokale vil blive stillet til rådighed. Indtil nu har eSporten primært fokuseret på eliten, men i Næsby Boldklub kommer lanceringen af eFodbold til at omhandle bredden, hvorfor tilbuddet vil være gældende for alle i klubben.

På baggrund af dette har Næsby Boldklub valgt at deltage i DBU’s nationale offline breddeturnering i FIFA20, hvor der i første omgang er tilmeldt et hold i aldersgruppen U13 – U16. Både drenge og piger kan spille med i turneringen, såfremt de er medlem af klubben.

Turnering

Holdene i turneringen bliver delt ind i lokale puljer ud fra alder og geografi. Kampene afvikles i stævner, hvor der på en sæson vil være 4 – 7 stævnedage i hver pulje.

I kampene spilles der 2 mod 2 – men et hold kan bestå af op til 6 personer, som alle må deltage på stævnedagene. Fra puljespillet kan man kvalificere sig til en regional finale. Herfra kan man kvalificere sig videre til de årlige Grand Finals, hvor vinderne her kan kalde sig for Danmarksmestre i DBU eFodbold.

Ønsker man at repræsentere Næsbys farver i den kommende FIFA-turnering, og tilhører man aldersgruppen U13 – U16, så er man meget velkommen til at henvende sig til Martin Skøtt.

Hvis ikke man ønsker at deltage i turneringen, men blot ønsker et hyggeligt samvær, nye venner og et par gode tricks til FIFA, så er man også meget velkommen i klubben når vi starter op.

Martin Skøtt

Mail martin.skoett@naesbyboldklub.dk