Menu

Fysisk træning

Træningen er bygget op omkring 10 øvelser for hver årgang med progression i øvelserne afhængig af alder. Der er lagt vægt på, at træningen skal være funktionel for at gøre det så motiverende og overførbart til fodbold som muligt.

Målet med træningen er primært præstationsfremmende og skadesforebyggende.

Progressionen kan groft opdeles på 3 niveauer efter alder:

1. U11-U13

  • Fokus på let styrke og stabilitet af ankler, knæ, hofte, ryg og mave.
  • Koordination og balance.
  • Kropsbevidsthed.
  • Samtidig introduktion og tilvænning til øvelseskultur som fodboldspiller.

2. U14-15

Samme fokus som ovenstående, dog gøres balance og koordinationsøvelserne mere funktionelle og sammensatte.

Derudover mere fokus på muskeludholdenhed, primært med egen kropsvægt.

3. U17-Senior

Sammen fokus som ovenstående med mere fokus på muskelopbyggende styrketræning.

Balance og koordination på højere funktionelt niveau.

Øvelsesbank

Fysisk træning U11 drenge/U12 drenge /U13 Piger
Fysisk træning U13 drenge/U14 drenge /U15 Piger
Fysisk træning U15 /U18 Piger
Fysisk træning U17 drenge
Fysisk træning U19 drenge
Fysisk træning Senior